<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3757662\x26blogName\x3dMardetanha\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/\x26vt\x3d-810027836581327245', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


یادداشت‌های یک مردتنها
notes by a lonely man
God sees the truth but bides it's time
بایگانی لینک‌ها ::
ADSL چيست؟

امروز می پردازیم به پدیده ADSLشاید برای خیلی ها مفید باشه.
در زنجان هم با قیمت 24500با پهنای باند حدود 4 گیگا بایت حجم قابل دسترسی هستش.
راستی ببینید این چینی ها چه کارهای عجیبی می کنند؟
تعریف کامل خدمات ADSL چیست؟
خدمات ADSL راه‌کاریست كه با استفاده از امكانات موجود مخابراتي، بدون اشغال كردن خط تلفن و بدون نیاز به شماره‌گيري مجدد امكان اتصال به اينترنت با سرعت بالا را به كاربر مي‌دهد.
مزيت ADSL چيست؟
در کنار سرعت بسيار بالای آن، مودمهای ADSL مزيتهای بسياری نسبت به مودمهای آنالوگ دارند. برخلاف مودمهای آنالوگ که نيازمند شماره گيری (اتصالات dial-up) می باشند؛ ارتباطات ADSL هميشه برقرار است. اين بدين معناست که ديگر نه به شماره گيری و قطع و وصل شدن نيازی هست؛ و نه به انتظار کشيدن برای اتصال به اينترنت؛ در واقع، ارتباط شما دائمی است. مزيت ديگر آن قابليت استفاده از تلفن، حتی در لحظه کار با اينترنت می باشد. به اين ترتيب، ديگر نيازی نيست که شما از بين اين دو، يکی را انتخاب کنيد.
چگونه با وجود استفاده همزمان تلفن و اينترنت از خط تلفن، سرعت آن بالاتر است؟
مودمهای آنالوگ علائم خود را از طريق شبکه تلفن عمومی ارسال می کنند، درست همانگونه که تلفنهای معمولی علائم خود را می فرستند. اما مودمهای ADSL علائم خود را همچون يک کوله پشتی بر دوش علائم صوتی قرار می دهند. در هنگام ورود به مرکز مخابرات، اين خط تلفن به دو قسمت تقسيم می شود. تماسهای صوتی به شبکه تلفن عمومی و علائم اطلاعاتی به سوی اينترنت فرستاده می شوند.
طرز کار ADSL چگونه است?
ADSL از راه تقسيم خط تلفن به دو دامنه فرکانسی کار خود را انجام می دهد. فرکانسهای زير 4Khz برای ارسال صدا کنار گذاشته می شوند؛ و فرکانسهای بالای آن نيز برای انتقال اطلاعات بکار می روند. از اين طريق استفاده همزمان از اينترنت و تلفن ميسر می شود. چنين روشی را نامتقارن می نامند و دليل آنهم اينست که برای دريافت اطلاعات، پهنای باند بيشتری نسبت به ارسال آن بکارگرفته می شود. سرعت پايين گذاری همانگونه که قبلا گفته شد؛ از 256 کيلوبيت تا 8 مگابيت در ثانيه متغيير است، و سرعت بالاگذاری نيز بين 16 تا 640 کيلوبيت در ثانيه خواهد بود. اين خصوصيت بسيار سودمند است؛ چرا که اکثر کاربران اينترنت بيشتر اطلاعات را دريافت می کنند تا ارسال.
تفاوت بين ADSL و مودمهای کابلی چيست؟
ADSL ارتباطی دائمی و پرسرعت را بر روی يک سيم معمولی تلفن بوجود می آورد؛ در حاليکه، مودمهای کابلی ارتباط دائمی و پرسرعت خود را بر روی يک خط تلويزيون کابلی تقسيم شده (shared) ارائه می دهند. با وجود اينکه مودمهای کابلی دارای قابليت پايين گذاری و پهنای باند بسيار بالاتری هستند؛ ولی بدليل اينکه اين پهنای باند بين تمام کاربران تقسيم شده است و امکان اتصال همزمان تمام کاربران به شبکه وجود دارد؛ چنين سرعتی مطمئنا افت و خيز خواهد داشت. سرعت بالا گذاری مودمهای کابلی در بيشتر مواقع، کمتر از ADSL است، که اين يا بدليل اينست که کابل مذکور، خود، کم سرعت تر است و يا افراد بسيار زيادی در يک همسايگی در حال تلاش برای ارسال و دريافت اطلاعات خود می باشند. تفاوت عمده بين ADSL و مودم کابلی در تعداد خطوط مهيا شده برای هر کدام از آنهاست. امروزه، بيش از 12 ميليون خانه يافت نمی شوند که از خدمات ارتباط دو طرفه کابلی برخوردار باشند؛ و با اينکه اين رقم در حال افزايش است؛ ولی با رقم دارندگان خطوط تلفنی معمولی قابل رقابت نيست. تنها حدود 20 درصد از خانه ها در حال حاضر قابليت نصب خدمات کابلی را دارند که در مقايسه با 50 تا 60 درصد قابليت استفاده از ADSL ميزان ناچيزی است. علاوه بر آن، بسياری از شبکه های کابلی قادر به ارائه کانال بازگشت نيستند؛ در نتيجه، چنين شبکه هايی قبل از ارائه خدمات اينترنتی با باند عريض، نيازمند ارتقاء جدی و همه جانبه در سيستم خود می باشند.

by: mohsen in 4/07/2006 08:13:00 PM | link
Friday, April 07, 2006