<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3757662\x26blogName\x3dMardetanha\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/\x26vt\x3d-810027836581327245', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


یادداشت‌های یک مردتنها
notes by a lonely man
God sees the truth but bides it's time
بایگانی لینک‌ها ::
لهجه
امروز دوباره با یک نیمچه مشکل قدیمی برخورد کردم که همانا لهجه می باشد. همونطور که خیلی ها تون میدونید من اهل و ساکن و عاشق زنجانم و زبان اکثر مردم زنجان ترکی است . یعنی در واقع به غیر یک سری کرد و مقداری تات بقیه همه ترک هستند.
من هم ترک هستم و دایما به زبان ترکی تکلم می کنم و میدونید زبون ترکی یک خورده با زبان فارسی راه نمی یاد. در واقع این ناشی از تلفظ متفاوت بعضی از حروف هستش. چون نحوه ی ادای اونها در ترکی یک خورده غلیظ تر از ادای حروف در فارسی هستش برای مثال فکر می کنم . همه ی شما با " گ" و "ج" ترکها اشنا باشید البته من هیچوقت از لهجه ترکیم خجالت نکشیدم بلکه به اون افتخار هم کردم و می کنم. اما اعتقاد دارم آدم هر زبونی رو که صحبت می کنه باید سلیس و روان باشه مثل تلاشی که اکثر ما در یادگرفتن لهجه انگلیسی داریم .من خودم موقعی که سریع صحبت می کنم بیشتر لهجم میزنه بنابر این سعی می کنم اکثر اوقات اروم صحبت کنم.ولی بعضی موقع ها ادم هیجان زده میشه دیگه!!
بنابرین احتمالا باید کلاس های این خانوم برم:


راستی هالواسکن یک مقداری قات زده و بعضی از کامنت ها رو دیر نشون میده .از همه کسایی که کامنتشون بی جواب مونده معذرت می خوام.

by: mohsen in 8/06/2006 12:33:00 AM | link
Sunday, August 06, 2006