<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3757662\x26blogName\x3dMardetanha\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/\x26vt\x3d-810027836581327245', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


یادداشت‌های یک مردتنها
notes by a lonely man
God sees the truth but bides it's time
بایگانی لینک‌ها ::
انرژی هسته ای حق مسلم کیست؟
تو اگر ميدانستي که چه زخمي دارد خنجر از دست رفيقان خوردن از منه خسته نميپرسيدي که چرا تنهايم
انرژی هسته ای عکس العمل های مختلفی رو در سطح جامعه بر انگیخته !
عده ی زیادی موافق و عده ای هم مخالف !
به نظر من داشتن انرژی صلح آمیز هسته حق همه ی کشور هاست . اما به نظر مشکل دنیا با ایران در حقیقت بر سر انرژی نیست .همانطوری که خیلی از شما می دونید کشور های زیادی به آرامی در حال بدست آوردن انرژی هسته هستند و کسی با آنها کاری ندارد .نمونه این کشور ها برزیل است . بحث اصلی دنیا بخصوص ایالات متحده بحث عدم اعتماد بدولت ماست .یادم میاد مدتی پیش یکی از ژنرال هایی آمریکایی داشت در این مورد صحبت می کرد .مضمون صحبتش این بود (در اون زمان اقای احمدی نژاد اسراییل رو تهدید به نابودی و نیستی از روی نقشه دنیا کرده بود)
: "این قضیه مثل دعوا کردن 2 تا دوست می مونه .شما با دوستی دعوا می کنید .بعد از در آشتی در میایید اما اون دوست شما همش در حال خریدن چاقو و سایر ادوات جنگی هستش . خوب اگه شما در شرایطی باشید که بتوانید که نگذارید این دوست اصلحه بخرد .کاره عاقلانه ای کرده اید.حال چه برسد به اینکه شما ببنید دشمنات در حال تجهیز خود است."
اونها در واقع به این فکر می کنند ما قصد دستیابی به صلاح اتمی را داریم . چیزی که دولت امریکا بروی ان مانور زیادی میدهد اینست که بسیاری ازکشور های دنیا اورانیوم غنی سازی شده خود را وارد می کنند و اصرار دولت ایران در بدست آوردن این تکنولوژی برای ما قابل درک نیست . واز اون طرف ایران مدعی است که اعتمادی به دول غربی نیست .تا به نظر هردو طرف حق دارند.
فعلا قضیه بسیار پیچیده شده و احتمالا شورای امنیت باید خاتمه ای بر این کارزار باشد. در چند روز آینده از زاویه هایه دیگری به این موضوع نگاه خواهیم کرد.
در این رابطه باهم بخوانیم:
انرژی هسته ای چیست؟
رآکتور هسته‌ای
پیرامون انرژی هسته ای؟

by: mohsen in 4/15/2006 12:06:00 AM | link
Saturday, April 15, 2006