<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3757662\x26blogName\x3dMardetanha\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/\x26vt\x3d-810027836581327245', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


یادداشت‌های یک مردتنها
notes by a lonely man
God sees the truth but bides it's time
بایگانی لینک‌ها ::
راز جنوب
امروز شنبه
خب هفته ی جدید هم شروع شد.
موضوع امروز در مورد زندگی جنوبی هاست.
می دونید من قبلا از اینکه بیام جنوب*کشور همیشه با خودم می گفتم چطوری میشه جنوب با اینکه منبع در آمد کله کشوره و تمام نفت کشور و همچنین تمام بار هایی که به مملکت میاد از این طریق هستش؟ اما مردمش اینقدر فقیر باشند.
می دونید از نظر جنوب کشور باید مهد ماشین سازی و کلی از صنایع مادر باشه چرا؟ برای اینکه هزینه اوردن مواد اولیه و ماشین الات این طرف ها خیلی پایین تره.
برای مثال شما یک کانتینر 40 فوت رو از چین بیارید براحتی می تونید تو هر کدوم از بنادر جنوب ترخیص کنید وبدون کرایه حمل داخلی (که به شدت کمر شکن هستش) ازش استفاده کنید.
این قضیه برای مدت ها ذهن من رو مشغول کرده بود .تنیجه ای که من بهش رسیدم اینه مشکل از فرهنگ و خلق خوی مردم البته قصد ندارم به کسی توهین کنم. اما باید این مسئله رو باز بکنم.
جنوبی ها به طور کلی آدم های خیلی زحمت کشی هستند و بشدت با غیرت (به غیر از یکسری جاها)
اما خوب مشکلی که دارند اینه که اصلا آینده نگر نیستند و دم رو غنیمت می شمرن.
در حقیقت باید بگم.یک جنوبی (البته نه همهی ی همه) اگر پول داشته باشه کار نمی کنه
یعنی تا وقتی که یک ریال ته جیبشون هست کار نمی کنند و وقتی که پولشون تموم میشه شروع به کار می کنند.
زیاد هم به کار های یدی علاقه دارند . اعتیاد بینشون بیداد می کنه . به خاطر همین اکثر همه جا تو موضغ ضعف قرار دارند. من با خیلی از پیمان کار های اینجا صحبت کردم همه متفق القول می گن اینا تا وقتی حقوق نگرفتن خوب کار می کنن اما به محض اینکه حقوق می گیرند بد کار می کنند درست برخلاف سیر طبیعی که اگر کسی حقوق بگیره قاعدتا باید درست کار کنه.
خلاصه جای بسی ناراحتی که بقیه کشور بر روی دوش جنوب کشور بالارفتند و هیچگونه نگاهی به این پایین ندارند.
* جنوب منظور من سیستان و بلوچستان (اللخصوص سراوان) و هرمزگان و بوشهر هستش .

by: mohsen in 9/10/2005 10:02:00 AM | link
Saturday, September 10, 2005