امروز چهارشنبه
دیروز سمینار رفتم .امروز هم قسمت دوم و پایانیشه
استاد کلاس دکتر علی شایق هستش که بعد 35 سال تازه
از آمریکا برگشته .حالا بعد یک خلاصه ای از کلاس را می گم.
اما مثالی که دیروز گفتم امروز مطرح می کنم اینه .
این مثال در توجیح اسم سازی (brand making) هستش.
توی امریکا شرکت های پیپسی و کوکاکولا سال هاست که درحال مبازه با هم دیگه هستند!!
(البته مبارزه برای کسب بازار امریکا)(بازار امریکا 55% دست کوکاست و 35 % دست پپسی و10% بقیه دست شرکت های کوچیکه)
توی امریکا یک روز میان یک لیوان پیپسی و کوکا رو می ریزن توی دو تا لیوان
بدون اینکه اسم نوشابه رو بنویسن .65 % می گن پپسی خوشمزه تره .
اما بعد از اینکه با اسم نوشابه رو می دن طرف بخوره. 70% کوکا رو انتخاب می کنن.
چرا چون اسم کوکا بیشتر و بهتر براشون جا افتاده . البته سعی می کنم بعدها این مسیله رو
بیشتر و بهتر بازش کنم .
این بحث تبلیغات چیزه عجیبیه!!
by: mohsen in 7/20/2005 08:46:00 AM
| link
Wednesday, July 20, 2005