<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3757662\x26blogName\x3dMardetanha\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/\x26vt\x3d-810027836581327245', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


یادداشت‌های یک مردتنها
notes by a lonely man
God sees the truth but bides it's time
بایگانی لینک‌ها ::
چگونه دلشیز و دیگ رو به وبلاگمان اضافه کنیم؟

مدتها بود وارد هر وبلاگ می شدم میدیدم ایکنی به این شکل یا به این شکل رو می دیدم. و با خودم می گفتم چه شکل های خوشگلی !! اما بعد دیدم که یک سیستم کاملا جالب وبروز برای به اشتراک گذاشتن لینک هاست. سعی می کنم در مطلب امروزم شما با اینها بیشتر اشنا کنم.
در واقع اکثر کسانی که با وبلاگ نویسی روزمره اشنایی دارند با اسم دلیشز و دیگ اشنا هستند. اول از همه بگذارید ببنیم اینها چه هستند. توضیحی که دوست خوبم هادی راجع به دلیشز میدهد شاید شما را بهتر راهنمایی کند.

del.icio.us

سرویس اشتراک لینک - امروزه لینکدونی روزانه یکی از مهمترین بخش های هر وبلاگی حساب می شود و به قولی وبلاگ بدون لینکدونی یک وبلاگ نیمه مرده هست و تقریبا هر بلاگری برای خود به هر زحمتی که است یک لینکدونی ایجاد می کند ولی به نظر دلیشز یه چیز دیگه است ولی چیزی که من در وبلاگستان میبینم اینه که این سرویس هنوز شناخته نشده است و بلاگر های حرفه ای فقط از آن استفاده می کنند در حالی که کار کردن با اون ساده تر و راحت از یک لیوان آب خوردنه!
برای استفاده از
دلیشز وارد سایت شوید و در آن ثبت نام کنید و یک اکانت برای خودتون ایجاد کنید و در ادامه وارد اکانتتون بشید (لاگین کنید) و این صفحه میتونید کد اسکریپتی رو که باید در قالب وبلاگتون قرار بدید رو ببینید
به راحتی میتونید در کدها تغییرات ایجاد کنید و تعیین کنید که چندتا لینک، با توضیحات یا بی توضیحات نمایش داده بشه. برای قرار داده هر چه راحتر لینک هم میتونید از این اکستنشن فوق العاده البته فقط برای فایرفوکس استفاده کنید با اکستنشن فقط با دو کلیک و بدون هیچ کار اضافی میتونید به هر صفحه وب لینک بدید و از اون لذت ببرید.

راهنمای استفاده ازِDel.icio.us
حالا ببنیم دیگ چیست ؟ یک پزشک دیگ را بصورت زیر معرفی می کند.
دیگ چیست؟

دیگ یک سایت خبری است که بر اخبار فن‌آوری و علوم تمرکز دارد و در واقع مخلوطی است از "نشان‌گذاری اجتماعی"
social bookmarking ، وبلاگ‌نویسی . لینک‌های مربوط به اخبار به وسیله کاربران وارد سایت می‌شود و سپس بر اساس نمره‌ای که دیگر کاربران به اهمیت خبر می‌دهند ، یک خبر ولینک می‌تواند امتیاز لازم برای انتقال به صفحه اول سایت را پیدا کند. در واقع سیستم رتبه‌بندی اخبار در این سایت را یک سیستم "دموکراتیک" نامیده‌اند که با سیستم مدیریت سایت‌های مشابه
که مدیر یک سایت می‌تواند مستقیما در تعیین درجه اهمیت یک خبر دخالت کند ، تفاوت فراوان دارد.

اما حالا می رسیم به اصل مطلب چگونه ایکن های دلیشر و دیگ را به وبلاگمان اضافه کنیم؟
تا بحال شاید راهنما های زیادی راجع به این موضوع نوشته شده باشد. اما اخیرا من در وبگردی هایم راه جالبی دیده ام که فارغ از پلتفرم شما عمل میکند(در واقع به اینکه شما از کدام سیستم برای مدیرتتان استفاده می کنید وابسته نیست ،بروی ام تی ،بلاگر و وردپرس تست شده).شاید دوستان بلاگفایی و پرشین بلاگی لازم باشد اندکی کد ها رو تغییر بدهند. (اگر تست کردید لطفا خبر بدهید) فقط کافیست تگ های title وpermalink رو توی کد های وبلاگتون بردارید و جای <$BlogItemPermalinkUrl$> و<$BlogItemTitle$> توی کد های پایین بگذارید.
حال کاری که شما باید بکنید بسیار ساده است.کد های زیر در قسمتی از وبلاگ که می خواهید دیده شود اضافه کنید.(در بلاگر به قسمت
footer)
کد:


بعد از اضافه کردن کد ها دو نوشته و دو ایکن مانند شکل زیر به وبلاگ شما اضافه می شوند.

و باکلیک بروی انها لینک مطلب شما بروی انها قرار خواهد گرفت.یعنی اینکه اگر کسی به مطلب شما علاقه مند براحتی می تواند انرا بادیگران به اشتراک بگذارد.
راهنمایی اگر خواستید تصاویر دلشیز و دیگ را عوض کنید. رو قسمت
img src ادرسی که داده شده را عوض کنید.
و
خلاصه اگر کمک خاصی خواستید در حد معلومات در خدمت هستیم.
یک پیشنهاد به مهدی خان ژرف در وبسایت بالاترین ایکن مربوطه را مانند دیگ بسازید.
که بشود مطالب جالب را مستقیم لینک داد.
پ ن1) برای دوستانی که از ام تی استفاده می کنند. تگ ها بشکل زیر هستند.
<$MTEntryPermalink$>و<$MTEntryTitle$>
پ ن 2) برای دوستان بلاگفا
<-PostLink->و<-PostTitle->

by: mohsen in 9/08/2006 02:45:00 AM | link
Friday, September 08, 2006