<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3757662\x26blogName\x3dMardetanha\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/\x26vt\x3d-810027836581327245', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


یادداشت‌های یک مردتنها
notes by a lonely man
God sees the truth but bides it's time
بایگانی لینک‌ها ::
نقد پیشنهاد بی شرمانه

این نقد به درخواست محدثه عزیز که در کامنت ها در مورد پیشنهاد بی شرمانه پرسیده بود نوشته شد:
در فیلم پیشنهاد بی شرمانه زن و شوهری رو می بینیم که عاشقانه با هم زندگی می کنن. هیچ اختلافی با هم ندارن و هر دو برای یک هدف مشترک که نجات و بهبود زندگی حقیرانه شون هست، تلاش می کنن. مردی پیدا می شه و فقط یه پیشنهاد بی شرمانه مطرح می کنه. گناه خاصی نداره. اون فقط پیشنهاد می کنه در ازای یک شب خوابیدن با زن، ۱ میلیون دلار بهشون بده. وسوسه یک میلیون دلاری یک زندگی عاشقانه و آرام رو به تباهی کشوند. زن و مرد با اینکه در ابتدا با اون مرد و پیشنهادش به سختی برخورد می کنن، اما شب در رختخواب در حالیکه همدیگر رو در آغوش کشده بودن به اون پیشنهاد فکر کردن. و وسوسه کار خودش رو کرد...

ما برای عشقمون چقدر ارزش قایل هستیم. یک میلیارد تومن(یک میلیون دلار) کم پولی نیست ! شاید هر کدوم از ماها جای اون ها بودیم قبول می کردیم.
فیلم با بازی عالی و دوست داشتنیه رابرت ردفورد و دمی مور انجام می شه!
میدونید در زندگی واقعی هم ممکنه برای خیلی یک همچین موضوعی اتفاق بیفته! مثلا بعد ازدواج به یکی از طرفین پیشنهاد خیلی خوبی برای ایجاد یک رابطه بشه !
مثلا برای یک مرد ، پیدا شدن یک دختر خیلی زیبا (حالا همه چیز که نباید پولی باشه )
یا برای یک زن پیدا شدن مردی که می تونه همه ی رویاهاشو بهش بده !
خیلی ها با عشق ازدواج می کنند ولی بعدش ....
من زن و مرد خائن کم ندیدم. شاید بشه داستان پیشنهاد بی شرمانه رو  یکجوری بسطش داد به همه ی جامعه ها و برای همه انسان ها !
بنابراین من خیلی راجع به این موضوع فکر کردم اولش شعار میدادم نه من اگه عاشق واقعی بشم (توجیهی که خیلی از ما ها می کنیم) اونو با هیچی عوض نمی کنم ولی بنظر اگر شرایط واقعی پیش بیاد پای خیلی ها می لغزه !
مرد بعد از اینکه این پیشنهاد رو قبول می کنه بلافاصله پشیمون میشه ،اما نمی تونه کاری بکنه !

لحظه ی شک آور(shok) این فیلم که برای من خیلی جالب بود .بعد از اینکه مرد یک میلیون دلار رو گرفت و زنش رو برای یک شب  به مرد ثروتمند داد . با  اون همه پول  چیکار کرد؟
همه ی اون پول رو میده و کرگردنی (hippo)  رو که زنه دوست داشته رو می خره و دوباره بهش میده !قیمت کرگدن هم یک میلیون دلار بود !
یعنی از اون پول هیچ استفاده ای نکرد . دوباره همه ی اون پول رو خرج کرد که عشقشو بدست بیاره ؟
من با خیلی ها که این فیلم رو دیدن صحبت کردم . همه متفق القول موافق بودند که فیلم باعث شده  حداقل برای برای چند لحظه فکر کنند!
توصیه من هم به همه دوستان اینه که این فیلم رو حتما ببینن!
شاید بدترین نکته ی فیلم اینه که تو فیلم شخصیت منفی نداریم . همه یکجوری دوست داشتنی هستند.حتی مرد ثروتمند اون هم خیلی پر عاطفه و عاشق پیشست!
بازیگران اصلی:

  • Demi Moore as Diana Murphy
  • Woody Harrelson as David Murphy
  • Robert Redford as John Gage
    کارگردان این فیلم هم اقای ادریان لین خیلی فیلم های معروف و خوبی رو کارگردانی کرده:
  • Indecent Proposal (1993)
  • Lolita (1997)
  • Unfaithful (2002) (also producer)
  • Two Minutes to Midnight (2007)
     که هر کدوم دنیایی از حرف هستند.
  • by: mohsen in 3/07/2007 01:18:00 AM | link
    Wednesday, March 07, 2007