<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3757662\x26blogName\x3dMardetanha\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/\x26vt\x3d-810027836581327245', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


یادداشت‌های یک مردتنها
notes by a lonely man
God sees the truth but bides it's time
بایگانی لینک‌ها ::
تشکر از کسی که هرگز ندیده ام اش! و ویکیپدیا

احتمالا دیگه همه ی شما با ویکیپدیا اَشنا هستید(اگر نیستید همان چت را بچسبید).
ویکیپدیا چیست؟ دانشنامهٔ آزادی که هر کسی می‌تواند آن را ویرایش کند.
من همیشه فکر می کردم که چه کسانی هستند که ویکی را گسترش می دهند . چقدر حوصله دارند . تا اینکه من هم چند ماه پیش شروع گسترش ویکیپدیا کردم. تا اینکه دیروز یکی از سردمداران گسترش ویکیپدیا را پیدا کردم .
او مانی پارساست . من او را نمی شناسم ویکیپدیا او را اینگونه معرفی می کند .
"مانی پارسا هستم زادهٔ ۱۳۴۸ خورشیدی در تهران، کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی و تاریخ ایران. زمینه دانشگاهی و کاری من زبان‌شناسی، تاریخ ایران، ادبیات فارسی، ترجمه و فهرست‌نگاری نسخه‌های خطی شرقی است. به زبان‌های فارسی، پهلوی (پارسی میانه)، انگلیسی و هلندی تسلط دارم و با زبان‌های عربی کلاسیک، آلمانی، کردی سورانی (از راه آموزش شخصی) و (مقداری هم ترکی استانبولی) تا اندازه‌ای آشنایی دارم."
امار کاربری او را ببنید:
آمار کاربری
تا تاریخ: ۲۱ اوت ۲۰۰۶.
منبع: ویرایش‌شمار ویکی‌پدیا
نام کاربری: ماني
آغاز کار در ویکی‌پدیا: ۷ ژوئیه ۲۰۰۴
کل ویرایش‌ها: ۲۶٬۱۴۲
بار کردن نگاره‌ها: ۲۸۲
میانگین ویرایش در هر صفحه: ۲٫۰۲
میانگین تعداد ویرایش‌ها در روز: ۳۳٫۷۵
شوخی نیست. کاش ما هم به این فرهنگ و مملکت کمک می کردیم.
امروز دوست دارم  در اینجا از او تشکر کنم . شاید او هیچگاه این نوشته رو نخواند .اما او من و شما را مدیون خود ساخته .چرا ؟
برای اینکه ساختن خیلی سخت است . اگر با ویکی پدیا کار کرده باشید این را می دانید.
خوشبحالش مدال های زیادی را ویکیپدیا گرفته است . در زیر یکی از این مدال ها نوشته شده :

به پاس چندین و چند ماه فعالیت بی‌وقفه و پیوسته، به پاس افزودن چند صد مقاله‌ی خواندنی به ویکی پدیا و ادامه‌ی مستمر این کار و به پاس فعال‌ترین حضور ممکن. ویکی پدیای فارسی بدون مانی جایی که امروز دارد را نداشت.
اما الان :
دیر نشده شما هم به ویکی بپیوندید . بیایید با هم همدیگر را کمک کنیم .بیایید بجای استفاده ،تولید کننده محتوی باشیم.
نکته ی خجالت آور می دانید چیست ؟ چرا ما اینجاییم و انها انجا !!تعداد مقاله های فارسی ویکیپدیا چه تعداد است؟ "دارای ۱۵٬۲۲۹ مقاله به زبان فارسی"
ولی تعداد مقاله های اینگلیسی:"1,416,988 articles in English"
ایتالیایی:"202.310"
فرانسوی:"371 261"
المانی:"475.318"
ترکی استنابولی :"33.693"
ترکی آذری:"3.654"
ژاپنی:"267,581"
سوئدی:"185 725"
اسپانیایی:"157.877"
چینی:"92,932"
فقط عربهای گشاد هستند با:"17,486"با یک میلیارد جمعیت.
جمعیت چینی ها و عرب ها تقرییا یکسان است . اما تفاوت را می بینید . تعداد مقالات فارسی را حال می کنید
.
سعی می کنم فردا بیشتر توضیح بدهم.اگر نظری در رابطه با ویکیپدیا داشتید بدهید؟
پ ن 1: عبری:"45,269 " اسراییل 6 میلیون نفر جمعیت داره . راستی صفحه ی اولش عکس امام خمینی هست . کسی میدونه چی نوشته؟
پ ن 2) با تذکر بچه ها چک کردم حق با اون جمعیت عربهای 323 میلیون نفره نه یک میلیارد نفر احتمالا با تعداد مسلمون ها قاطی شد.
پ ن 3) قسمت دوم را بخوانید

by: mohsen in 10/05/2006 01:08:00 AM | link
Thursday, October 05, 2006