<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3757662\x26blogName\x3dMardetanha\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttps://mardetanha.blogspot.com/\x26vt\x3d-810027836581327245', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


یادداشت‌های یک مردتنها
notes by a lonely man
God sees the truth but bides it's time
بایگانی لینک‌ها ::

ابتدا می خواهم نوشته مورخه 15/2/84 اقای شمس الضحی را جواب بدم . متاسفانه من پست رو دیروز دیدم و همون دیروز بهشون پاسخ دادم .حالا هم اینجا سعی میکنم جواب رو بصورت کامل بدم.
قسمت اول راجع به زبان ترکی در زنجان بگم.
متاسفانه و متاسفانه ایشون در مورد این مسیله کاملا صحیح گفتن . در زنجان امروز ترکی
صحبت کردن نوعی بی کلاسی محصوب می شه .و این مسیله رفته رفته دار حاد تر و حادتر
میشه .البته این رو هم بگم که زنجانی های اصیل همگی بزبان ترکی تکلم می کنن.
حداقل در خونه !!
من بزرگترین عامل این مسیله رو وجود دانشگاه ازاد می دونم . و عامل دوم اینه که زنجان
بزرگترین شهر ترکها است که در اخر مسیر دریایه مدیترانه به ایران قرار داره
حتما می دونید که وجود ترکها در اقوام مختلف از دریای مدیترانه در قبرس و ترکیه شروع میشه
و در استان زنجان تموم میشه .و این همسایگی نامیمون با استانهای همجوار که همگی زبان اصلی
اونها فارسیه باعث ایجاد نوعی برخورد میشه بطوری که در شهر زنجان نا قومیت های زیادی
رومیبینیم .و چون زبان اونها ترکی نیست باعث گستردگی زبان فارسی در زنجان میشه.
اما بزرگترین مسیله دختر های زنجانی هستن که علاقه وافری به تهرانی ها دارن
البته این بشکلی در همه شهر های ترک زبون وجود داره .
این مسایل مدتها من رو بشدت رنج داده همیشه و همیشه دغده من این بوده زبان ترکی گسترش
پیدا کنه. با اینکه من یک ترک اذری ناسیونالست هستم و خودم رو یکی از طرف دار های
پان تورکیزم می دونم با دیدن این مسایل رنج زیادی می برم.
و این ضرب المثل فرانسوی ها چقدر زییا این مطلب رو بیان می کنه : «هر کسی که به زبان مادریش صحبت نکند ، وحشی است» .
وما در مورد وبلاگ به زبان ترکی من هم کاملا امادگی دارم .
و سعی می کنم از این به بعد از زبان ترکی هم مطلب بنویسم.
و این هم اولیش
Yashasin azerbaycan ve yashasin button tukler butun memlekatlarde
Bun na sonar turk diline yazmax burda devam vereciyam
و من هم در تلاش هستم یک وبلاگ 3 زبانه راه بندار !! هل من اصرن ینصرنی؟

by: mohsen in 5/14/2005 08:58:00 AM | link
Saturday, May 14, 2005